+420 312 274 546
reditel@skolavinarice.cz
+420 736 752 159, +420 736 752 158
reditel@skolavinarice.cz
Facebook
Řád a hranice musí mít děti stanoveny naprosto jasně a pevně, pokud mají mít svobodu.
Vztek, vzdor, negace všeho… Běžný obrázek zdravého vývoje batolete. Ovšem jen do určitého věku. Kdy se už ale jedná o poruchu, nevychovanost či rozmazlenost? Kam nechat dítě zajít a kde už stojí pomyslná stopka? Na to nám odpoví poradkyně v oblasti výchovy a vzdělávání Mirka Koucká.
Sebevražda je v Česku třetí nejčastější příčinou úmrtí u mladých lidí a každé páté dítě trpí psychickým onemocněním. Změnit to chce psycholožka Markéta Školoudová, která ve spolupráci s pražským magistrátem staví novou síť péče o duševní zdraví.
Potřebujeme, aby příští generace byly odolné, říká psychiatr Peter Pöthe. Sebevědomí posílí překonávání překážek
Všechno špatně, zpátky na stromy. Skutečná revize školství začíná v rodinách a v prvé řadě u rodičů.
Kdo je pánem nad tím, jakého vzdělání a jakou formou se dětem ve škole dostává? Rodiče? Učitelé? Nebo snad dokonce stát? Jak řešit třecí plochy, kdy se rodiče s učitelem neshodnou?
Ještě před lety patřily hodiny tělesné výchovy mezi nejoblíbenější předměty. Dnes se tělocviku ale děti ve velkém vyhýbají, a když už musí cvičit, tak často s despektem.
Plat horší než u popelářů, požadavky jak v 5* hotelu
Pomozte dětem plnit jejich cíle a motivovat je k nejlepším výsledkům, kterých mohou během školní docházky dosáhnout. Za to, jak úspěšné vaše dítě v životě bude, může totiž styl vaší výchovy.
V současné době hodně rezonuje téma stále častějších psychických problémů dětí. Depresemi a jinými psychickými problémy trpí podle mnohých médií takřka každý žák. Rozhodně by tedy stálo za to trochu zapátrat po příčinách těchto obtíží. Učím už nějakých 20 let a myslím si, že problémy dětí mohou pramenit hned z několika různých příčin.
Nedostatečnou připravenost dětí na školní výuku pozoruje u svých žáků téměř 80 procent učitelů prvních tříd základních škol. Mezi nejvýraznější problémy dětí, které jsou podle učitelů nedostatečně připraveny na školu, patří potíže s nácvikem pohybů při psaní a kreslení a s pozorností.
Podle mezinárodní studie mají málo úkolů a povinností
Snad každý z nás v poslední době zaznamenal zprávy o vysokém počtu chybějících učitelů především v Praze, ale i v dalších městech republiky. Učitelé nechtějí učit a nezabírají ani nabízené benefity.
Nároky na naše školáky mají být v budoucnu daleko nižší než nároky na žáky v okolních státech. Ukázalo to srovnání, které si objednal ministr školství Bek. Nevzali jsme to avizované provzdušňování učiva až moc z gruntu? Nebudou naši žáci v nevýhodě?
Pozitivní motivace na prvním stupni: Dobrý sluha, ale zlý pán
Učitele stále více vyčerpává komunikace s rodiči dětí, pro většinu z nich je náročnější než práce se studenty, vyplývá z výzkumu vědců Národního institutu SYRI.
Proč se rytíř Bozděch nevrátil s pokladem? To se dozvěděli žáci vinařické školy
Chci chodit jen na takovou školu, jakou si vyberu. Studovat předměty, které chci. Zkoušen být tak, jak si určím. Moderní a vstřícné? Absurdní a nepřipravující na život, varuje pedagog Václav Trojan
Slovní napadání učitelů nebo vyhrožování ze strany rodičů. To je jev, který se ve školách v Ostravě a jejím blízkém okolí vyskytuje čím dál tím častěji. Podle učitelů rodičům chybí soudnost. Negativní dopad to má ale hlavně na žáky.
Sociální pedagogové, kteří nejsou pedagogy, neziskové organizace s často vědecky nepodloženými programy, pedagogové s neodpovídajícími požadavky na potřebné vzdělání a další.
Každý, kdo se pohybuje ve školství, vidí stále se zvyšující agresivitu žáků i jejich rodičů. Děti se většinou chovají v souladu se vzorem svých blízkých. Pokud učitele nerespektují dospělí, proč by měly jejich děti?
Na serveru Lidovky.cz mne pozitivně zaujal článek vysokoškolského pedagoga Karla Střelce. Rád bych rovněž, jako dlouholetý kantor, přispěl několika letními prázdninovými postřehy k tematice našeho školství.
Žáci mají právo nebýt doma ve stresu. New age
Učitelé základních škol mají stále více práce s rodiči svých žáků než s dětmi. Vztahy mezi pedagogy a zákonnými zástupci školáků se dlouhodobě zhoršují. Vyplývá to z dotazníkového šetření, které uspořádal Národní institut SYRI.
Individuální přístup k žákům je nejdůležitější. Tím myslím podporovat talent, který se případně objeví. To nemusí znamenat hned další vyučování, ten žák se vzdělává sám nad požadovanou úroveň.
Děti na mobilech a tabletech jsou problém. Dětem se tak může snížit IQ a nenaučí se vztahu k povinnostem, říká v rozhovoru Jana Martincová. Doktorka, která založila portál Babyonline.cz, kde se zabývá výchovou a vzděláváním dětí.
Pro každého učitele jsou třídní schůzky zajímavou sociologickou sondou. Jména dětí se propojují se jmény rodičů a učitel se dozvídá, jak rodiny jeho žáků žijí. Často se bohužel nestačí divit.
Chrání děti tak moc, až jim zničí sebevědomí a vychovají z nich nešťastné dospělé
S Jiřím Klabalem o tom, kde jsou mantinely ve výchově a jaké možnosti má vychovatel v ústavu, kde je na denním pořádku násilí a arogance ze strany chovanců.
Norsko v uplynulých letech testuje na středních školách úplný zákaz mobilních telefonů. Nyní to vypadá, že zákaz bude zaveden plošně. Z prvních průzkumů toho, jak toto opatření zafungovalo, totiž vychází veskrze pozitivní výsledky.
Ministerstvo školství rozhodlo o zrušení známkování pro žáky prvních až třetích ročníků základních škol. Známky jsou prý zdrojem stresu a žáky demotivují.
Svátek má Stanislav
800 - 845 900 - 945 1005 - 1050 1100 - 1145 1155 - 1240 1250 - 1335 1345 - 1430 1440 - 1525
Rodiče vítáni
Škola pro demokracii
Výzva 22 "Cesta k úspěchu"
Proškoly.cz
Výzva 56
Ovoce a zelenina do škol
Mléko do škol
Výzva 63 "Úspěch přichází"
Populární školka
Energetická gramotnost
Výzva 80 "Šance pro budoucnost"
Spokojená a bezpečná škola
Digitalizujeme školu
Národní plán obnovy
Next Generation EU
Fond Sidus
OP JAK "Úspěch patří všem"