V prvních zářijových dnech se seznamujeme s opatřeními, která nově musíme všichni dodržovat, úpravami ve školním řádu a dalšími organizačními záležitostmi. Všechny tři dny prvního týdne tráví třída pohromadě, je tedy prostor na třídní záležitosti, děláme aktivity zaměřené na rozvoj spolupráce ve dvojicích, malých skupinkách i velkých skupinkách. Los určuje, kdo s kým bude, dělení chlapci a dívky se už konečně nedodržuje.
V září se snažíme najet na školní režim, rozjezdové tempo je však pomalé, aby se všichni žáci chytli. V jednotlivých předmětech si učitelé mapují, co žáci umí a co zapomněli. Zavádíme google classroom pro případ, že by došlo k distanční výuce. Většina třídy je počítačově velmi zdatná a ve virtuální učebně se pohybuje bez problémů.
Přestávky musíme trávit ve třídách, nezdá se to však být velký problém. Máme letos nový předmět – chemii, žáci mají za sebou první laboratorní práci. O hodinách pracovní činnosti pracujeme v okolí školy, hrabeme listí, zametáme chodníčky. Kluci pomohli s nakládáním sběru.
Na konci září se uskutečnil projekt Středověk. Na čtyřech stanovištích jsme poznali bylinky, středověkou kuchyni, zbraně a vyzkoušeli jsme si krasopis, psaní inkoustem a brkem.
Svátek má Marcela
800 - 845
900 - 945
1005 - 1050
1100 - 1145
1155 - 1240
1250 - 1335
1345 - 1430
1440 - 1525