Jdi na obsah Jdi na menu

7. třída

Příspěvky

Listopad 2018

2. 12. 2018

Pořád se něco děje ...
Pořádně jsme se ani nerozkoukali a už pro Vás píšeme novou zprávu, tentokrát o listopadových událostech. A že jich bylo!
Celý měsíc bylo zataženo a téměř stále mlha. Dokonce padal sníh! Zima byla veliká. Počasí se nezměnilo ani teď na konci měsíce, jen sníh už není. Ze stromů opadávají poslední lístečky a předpověď slibuje oteplení, ale zatím nic, tak uvidíme. (Lada)

• BEZPEČNOST A PREVENCE KRIMINALITY:
Tento měsíc jsme měli 2x sebeobranu, tentokrát proti útoku zepředu. Říkali jsme si, kde a jak to využít. Také jsme procházeli obcí, určovali značky, podle čeho se řídí přednost na křižovatkách a jak máme mít vybavené kolo. Zahráli jsme si také divadlo, jak se máme chovat při bouřce.

• OSLAVY VÝROČÍ VZNIKU REPUBLIKY
Sobota 10.11. se nesmazatelně vepsala do diářů našich žáků, kteří se v tento den společně se zástupci obce spojili, aby vytvořili zajímavé pásmo, které propojovalo 100 let existence naší republiky s významnými osmičkovými roky, které zapsali vinařičtí kronikáři.
A kdo neprohloupil, mohl slyšet předčítání z kroniky a hlavně vidět naše žáky - úctyhodného pana prezidenta Masaryka, extra třídu Voskovce a Wericha, prezidenta Gottwalda jako živého, skororeálný rozhlasový záznam 1968, povedenou recitaci a nakonec také společný zpěv národní hymny.
Díky všem aktérům i účastníkům.
  • LASKAVEC:
V pondělí 12.11. jsme plnili projekt pro školy, Laskavec. Udělat pro někoho něco, co ho potěší. My vyrazili do školky potěšit naše nejmenší.
Ve školce máme tři třídy, tak i my jsme se rozdělili na tři skupinky. U nejmenších dětí, kde jsme měli připraveno pirátské představení a klaunskou scénku, to na začátku nešlo úplně nejlépe, děti se nás bály, některé dokonce plakaly. Pro uvolnění klauni předvedli poučné představení - kam, co vyhazovat a nesmějte se druhým. Pak začali piráti se svou překážkovou dráhou. Na konci na děti čekala plyšová odměna.
Naše skupina byla taneční a byli jsme u Soviček. Na písničku "Sloník Toník" jsme si připravili taneční sestavu, ale ještě před začátkem jsme dětem rozdali zvířátkové čepičky, pokud na někoho nezbylo, náš tým maskérek byl připraven namalovat na obličej čumáčky. Pak už jsme dětem předvedli své vystoupení. Děti pak zase zatancovali nám. Nakonec jsme vyzvali mrňousky, aby si zatančili s námi.
Třetí skupina, kouzelníci, měla veliký úspěch. Přestože nás čekali nejstarší děti ze Včeliček, mile nás překvapili. Báli jsme se, že kouzelníci už pro předškoláky nebudou nic zajímavého, ale chyba lávky. Včeličky tleskaly, smály se a úžasně se zapojovaly. Když tým kouzelníků odcházel ukápla i nějaká ta slzička.
(Katka L., Julie, Aneta)

• TŘÍDNÍ SCHŮZKY:
V úterý 13.11. byla normální výuka, ale po škole se konaly třídní schůzky. Probíraly se informace pro rodiče, ale rozdávaly se i papírky se čtvrtletním hodnocením ...

• KARAVANA
V pátek 16.11. naší školu navštívilo divadelní Studio Karavana. Ukázali nám, co se dělo před 100 lety a setkali jsme se s lidmi, např.: voják, pan Sokol, pan Baťa tremp. Tito lidé nám říkali, co dělali před 100 lety. Představení bylo povedené.

• LASER GAME
Dne 17.11., v sobotu, jel turistický kroužek na laser game do Prahy, a pak do údolí Divoké Šárky. Náš oddíl se sešel na vlakovém nádraží Kladno a odtud se jelo na Veleslavín. Pak se jelo tramvají.
Dali jsme si dvě hry - jednu na týmy, druhou všichni proti všem. V týmech vyhrál Petrův tým a všichni proti všem vyhrál ... Petr.
V údolí Divoké Šárky jsme vylezli na vrchol, rozhlíželi se a hráli hry: Pepo, Pepo; Evoluce, Šátkovanou.
Výlet skončil tím, že jsme nasedli na vlak a jeli do Kladna.
  • KLUB MLADÉHO DIVÁKA
Je den 20.11. a někteří z nás si řekli, že poznáme zase trochu české kultury, a proto jsme vyrazili do divadla "Záhada hlavolamu".
Když konečně přijel autobus, tak hádejte, co jsme udělali? ...Ano, nastoupili jsme. Po dlouhé jízdě jsem se konečně mohl nadýchnout čerstvého vzduchu, ale čerstvý vzduch se po chvilce proměnil v zápach. Ano, byli jsme v pražském metru. Po nepříjemné cestě Prahou nastal fail, přišli jsme ke špatnému divadlu. Nakonec jsme našli to správné divadlo. A stálo to za to. Představení bylo excelentní! Takže 10 z 10.
Pak nás čekala cesta zpět, takže smolík ...
(Petr)

Říjen 2018

31. 10. 2018

VÍTEJ, ,,PODZIME,,

Listy na stromech nám začaly měnit barvu, objevila se mlha i déšť, a i když jsme ráno vstávali do šera, odpoledne na nás čekalo sluníčko. Každý týden se střídalo počasí lepší i horší, ale vždyť ano - máme přeci podzim.

Lada, Jakub

• Naše kroužky:

Jsme členy např. turistického kroužku, který má za sebou první výlet. Dne 20.10. jsme se vydali na Vysoký vrch. Cesta byla velmi fyzicky náročná, ale nakonec jsme všichni přišli živí a zdraví. Na vrcholku byla věž s výhledem. Spolužák se sice bál, ale zvládl to a rozhlédl se po okolí.

Pak jsme si sedli k ohništi a opékali nejrůznější suroviny. Po dobrém teplém obědě, jsme si zašli do nejlepší cukrárny. Fakt doporučuji.

Výlet se mi moc líbil, Petr.

I já, Matyáš, jsem členem turistického kroužku. Cesta do kopce k rozhledně byla zábavná, ale pak na ní vylézt a zase z ní slézt bylo celkem nepříjemné. Ale zvládl jsem to. Pak jsme si rozdělali oheň a pekli jsme všechno možné (ředkve, toasty, buřty, pizza taštičky, banány, chleba...)

Cesta do Unhoště byla dlouhá, ale až tak hrozné to nebylo. Byli jsme tam v cukrárně a dali si sladké odměny. Odtud už na autobus a šup domů.

Novým kroužkem je - bezpečnost a prevence kriminality, kam dochází nejen naše dvě reportérky Katka s Natkou:

V průběhu roku budeme trénovat sebeobranu, dozvíme se, co máme dělat při bouračce, co dělat, když nás někdo napadne a budeme mít návštěvu - hasiče, policii a záchrannou službu. Kroužek vede bývalá policistka. Už se těšíme na zážitky z dalších hodin.

• Výzva 22

Výzva je dobrá pomůcka pro slabší žáky jako jsme my :-) Výzvu máme s báječnými učitelkami na český jazyk a matematiku.

David, Aneta a Jarda

• Natka s referáty

Přírodopis mě hodně baví. Dostali jsme zadané referáty na paryby, obojživelníky a ryby. Já jsem si vybrala paryby. Přemýšlela jsem, o čem ten referát udělám, a napadl mě žralok bílý. Poprvé jsem referát přinesla na flešce, ale nešlo to spustit, až příští týden - úspěch.

David měl zajímavý referát na kapra obecného a třeba Katka K. zase na skokana skřehotavého, což se mi moc líbilo.

• Už nějaký čas probíhá trénink na LASKAVEC, tak nám držte palce, ať se líbíme a uděláme hoooodně radosti.

Katka

• Již příští týden, 29.10. a 30.10., začínají podzimní prázdniny. Očekáváme dobré a klidné prázdniny. A dobrý spánek, protože 31.10. jedeme do Techmánie! Jaké jsou jinak moje plány na prázdniny? Probudit se, najíst se a jít si zase lehnout.

Šimon

• Hurá do Techmánie!

31.10. se pojedeme podívat do Techmánie. Nejen naše třída, ale i osmá a devátá. Já osobně se velmi těším nejen proto, že jsem obrovský fanatik vědy. Těším se hlavně na představení s tekutým dusíkem. Také doufám, že se to bude líbit i mým spolužákům, kteří se o vědu tolik nezajímají.

Honza

Září 2018

30. 9. 2018

UVÍTÁNÍ NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU V 7.ROČNÍKU JEDINĚ S NADŠENÍM

Po zbytečně krátkých letních prázdninách, jsme se slzou v oku zasedli společně do lavic sedmého ročníku. Lavice naší třídy se ale z přízemí přesunuly do prvního patra. Nyní dočasně sídlíme ve cvičné kuchyňce, a tak k sobě máme ještě blíž. I naše sestava se změnila. Je nás o jednoho víc. Máme nového spolužáka, který posílil naše řady.

Stejně tak se rozrostl i počet našich předmětů, letos jsme se začali učit německy. A přestože za sebou máme teprve první měsíc, naše škola se již účastnila sportovních soutěží (Slánská míle, závody na ,,inlajnech,,) a naši zástupci nemohli chybět.

Už jsme zvědaví, co přinese nadcházející měsíc, kdy se na Vás zase bude těšit naše Vinařická drbna!

Červen 2018

30. 6. 2018

Ať žijí prázdniny!

Máme za sebou i červen, poslední měsíc povinné školní docházky tohoto roku. Přestože byl začátek tohoto měsíce obtížný, čekaly nás konečné písemné práce a rozhodující boje o lepší známku, v závěru nás neopustil úsměv.

Středeční akademii jsme zvládli (menší nervozitu jste nám jistě odpustili) a ve čtvrtek už na nás čekal zasloužený odpočinek na třídním výletu v Toboze. A co v pátek? Ten už patřil vysvědčení, kde jsme gratulovali našim dvěma hrdinům s vyznamenáním. Zároveň jsme si oddychli, že se v září zase všichni sejdeme... Tentokrát ale jako sedmáci!

Krásné, pomaloučku ubíhající, prázdniny plné slunce VŠEM smiley

Květen 2018

7. 6. 2018

Cíl v dohledu

Celý květen bylo slunečno. Mohli jsme se koupat v bazénu, běhat celé dny venku, chodit se psem, nebo jezdit na chatu. Téměř nepršelo, což vadilo zahrádkářům. Bylo příliš sucho. Dnes ale máme za sebou první letošní bouřku.

(David a Lada)

* Dne 2. 5. jsme měli branný den. Co nás čekalo? Evakuace, ta byla fajn. Na dalším stanovišti jsme stříleli, také jsme se seznámili s letadly a zbraněmi naší armády. Třetí stanoviště byl POKOS - učili jsme se bránit, a dokonce jsme soutěžili. Bohužel jsme prohráli, o kousek. Na čtvrtém stanovišti začala první pomoc. Dozvěděli jsme se (mimo jiného), že při masáži srdce je nutné držet tempo, které odpovídá písničce Rolničky, rolničky… Na posledním stanovišti jsme poslouchali o nebezpečných látkách atd. Vyzkoušeli jsme si i plynové masky!

(Matyáš a Natálie F.)

* Dne 3. 5. se odehrál u nás ve škole, ZŠ a MŠ Vinařice, výchovný koncert s výkladem. Přijela ho odprezentovat milá a hodná paní letitých zkušeností. Zahrála nám na klavír nejrůznější skladby Smetany a Janáčka …hrála báječně. Všem se nám to moc líbilo, určitě by to málokdo zahrál.

(Aneta, Daniela)

* Dne 4. 5. proběhl Den Země. Už druhý rok naše třída plela a uklízela dvůr školy. Já s kamarádkou jsme plely první část dvoru. Našly jsme již zasmrádlé mlíčko. Fuj. Kromě tohoto incidentu jsme si den užili. Byl to jeden z mála dnů, kdy jsme se nepohádali a bylo to fajn.

(Daniela)

* Psal se den 1. 5. (úterý) a najednou jsem se dozvěděl, že je Svátek práce. „A jóó! Ej, mám volno, hmm,“ to byla moje reakce. 8. 5. další svátek! Říkal jsem si, že jsem v nebi. Žádná škola. Byly to nejlepší 2 týdny v životě. Málem bych totiž zapomněl, že v pondělí před státními svátky, byla ředitelská volna. Teď se Vás zeptám: „ Kdo z Vás si vzpomněl na Den matek?“ Já teda jo. Teď už nás čekají hlavní prázdniny,

loučí se s Vámi Petr a Šimon J

* PLANETÁRIUM : Do planetária jsme vyrazili moderním autobusem a ještě před začátkem byla svačina. Samozřejmě také proběhlo poučení o chování během programu. Uvnitř jsme všechny věci odložili do skříněk a prohlídka začala. V budově byla např. černá díra, kam se házely hopíky. Ale náš hlavní program probíhal ve velkém sálu s projekcí. Na střešním plátně nám ukázali nejrůznější souhvězdí a další vesmírné zajímavosti.

Pak už nás čekala cesta zpět. Poslední hodina – Př.

(Lada)

* Během května jsme vyráběli věci na akademii, plakáty, rám na obraz, foťák a další potřebné rekvizity. Už nám chybí jen pár věcí. Trénujeme! Jde nám to celkem dobře, ale někdy se i pleteme. Občas se i pohádáme. V každé scénce se objeví max. 4 lidé, takže si zahrajeme všichni J

(Julie a Katka L.)

Duben 2018

1. 5. 2018

Duben za námi

S dubnem dorazilo netypicky teplé počasí a s ním k nám dorazilo třetí čtvrtletí. Veškeré informace o něm jste se dozvěděli na třídních schůzkách, stejně jako informace o chystané akademii (27.6.) a změnách v příštím roce. Co ale na třídních schůzkách nezaznělo? Hodnocení dubnových akcí z pera Vinařické drbny (alespoň od těch, kteří nezapomněli):

• BOTANICKÁ ZAHRADA

Dne 10.4. jsme měli naplánovaný výlet do Botanické zahrady v Praze se sedmou třídou. Sraz jsme měli na vlakovém nádraží na Kladně. Cesta do Prahy byla celkem krátká. Pak jsme šli asi půl hodinky pěšky. Když jsme tam vešli, bylo tam celkem dusno. Prohlédli jsme si masožravé rostliny a hlavně motýly.

Petr

• VÝLET DO MUZEA MUMIÍ

Dne 23.4. proběhl výlet do Prahy na mumie. Dostali jsme takové ,,vysílačky,, a podle navoleného čísla exponátu začal výklad. Bylo to hezké a zajímavé, ale bylo mi těch lidí líto. Byl to divný pocit, dívat se na něco, co dříve bylo živé, a teď to leží ve vitríně v muzeu. Cestou zpět polovina vlaku usnula. Výlet se mi líbil, bylo to zajímavé.

Daniela

24.4. KMD Divadlo Gong představení ,,Romeo a Julie,,
30.4. ředitelské volno

Březen 2018

2. 4. 2018

Březen za kamna vlezem

Drbny ani v březnu nespí a přináší Vám skromnou ochutnávku prožitých událostí:

Žížaly a průduchy

Na přírodopis jsme si měli přinést zavařovací sklenici, hlínu a cokoli z přírody. Poprvé přineslo věci jen pár lidí, ale další hodinu vypukla žížalí epidemie. Skoro každý měl svojí žížalu a všichni mluvili jen o ní.

Na další hodině jsme pracovali s novými mikroskopy. Byli jsme první, kdo je používal (a jsou lepší než ty minulé). Pozorovali jsme povrch tulipánu a viděli jsme průduchy.

Myslím si, že se nám to všem líbilo.

Honza

Hudební výchova s bubny

Dne 19.3. jsme třetí hodinu měli hudebku. Mě osobně hudba moc nebaví, ale tohle bylo zábavné a zajímavé zároveň. Zkoušeli jsme hrát na takové ,,bubny,,. Vyzkoušeli jsme různé tóny, podle způsobu bubnování. Třeba hlazení povrchu bubnu znělo jako vlny, poťukávání zase jako déšť. Pak jsme vyprávěli příběh, který jsme doprovázeli za pomocí bubnů vhodnými zvuky.

Bylo to hodně zajímavé a chtěla bych si to znovu zkusit.

Danča

Velikonoční projekt

Ve středu 28.3. školní parlament uspořádal pro zbytek školy Velikonoční projekt. Žáci z parlamentu za pomoci osmé a deváté třídy (pod záštitou pí učitelky Barnincové) připravovali stanoviště, kde si každý vyrobil, dle zadání, např. vajíčka ozdobená nejrůznějšími způsoby, velikonoční přáníčka a ozdoby. Pracovalo se i s proutky, porcelánem, voskem a žehlící technikou.

Na prvním stupni pomáhali starší ,,parlameňťáci,, a na druhém stupni si žáci vyzkoušeli výměnu rolí. Jednotlivá stanoviště si řídili starší žáci sami. (Neměli to vůbec snadné.)

Kateřina K.

Únor 2018

27. 2. 2018

ÚNOROVÝ BOJ S NEMOCEMI

Naše únorová zpráva bude výjimečně skromná. Redakce naší Vinařické drbny totiž během únorových dní zažívala hubené dny. Nikoli na témata, událostí byla celá řada (výsledek sběru papíru; probíhající sbírka vyfouklých vajec a látek na Velikonoční projekt; akce Češi Čechům atd.), ale nemocnost byla během února dost vysoká, a proto redakce nestihla vytvořit dost textů. Ve škole zůstalo pisatelů velmi málo a z těch ještě řada zapomněla svůj příspěvek včas odevzdat.

Snad nám probíhající jarní prázdniny zase naplní lavice.

Aneta: Byla jsem nemocná

Měla jsem ten den před sebou ještě 5 hodin, a vydržet se to už nedalo. Ke všemu v takovém hluku. Už jsem asi byla nemocná. Byla jsem pak doma 2 týdny, což bylo super, nemusela jsem do školy.

Ale být doma 2 týdny a jenom ležet! To také není moc dobré. Po čase už mi to začalo lézt na nervy, dokonce jsem se začala těšit do školy - na kamarády a samozřejmě na paní učitelky :-) Vrátila jsem se do školy a bylo nás jen 6. Postupně se všichni prostřídali, ti, co byli doma, dorazili a ti, co chodili do školy, zase pro změnu onemocněli. No, hrůza!

Pak ještě nastala změna rozvrhu a my bloudili. Strašný chaos.

NEMOCI JSOU HNUSNÉ, VYHÝBEJTE SE JIM CO NEJVÍC! Horký čaj a k tomu nějaké dobré sušenky nikdy neuškodí :-)

Natálie F.: Zimní olympijské hry - Pchjongčchang 2018

Ve dnech od 9. do 25. února probíhaly Zimní olympijské hry v Jižní Koreji. My, Česká republika, máme 7 medailí.

Jednu zlatou máme od Ester Ledecké, která ji získala ve sjezdu (málem 2x spadla) + druhou zlatou také, tentokrát slalom na snowbordu. Stříbrné medaile mají Michal Krčmář za biatlon a Martina Sáblíková za rychlobruslení. Bronzové medaile dovezly Eva Samková (snowbordcross), Karolína Erbanová (rychlobruslení) a Veronika Vítková (biatlon).

Olympiáda mě moc bavila, mám totiž ráda sporty.

Leden 2018

31. 1. 2018

Zimní prázdniny už skončily! Všichni bychom si je přáli prodloužit, ale pololetí a kamarádi čekají. Snad si v novém pololetí užijeme hodně zábavy.  (Míra)

Lednová krajina
Počasí se nám měnilo, někdy zima, jindy teplo. Obloha se barvila většinou šedou a hrozila, že bude pršet (byla bych ráda, aby nepršelo). Krajina je stále zarostlá a suchá, vše to z ní udělalo tohle počasí. Venku fouká vítr a je tam ,,zima,,. Stojí tu stromy s opadanými lístečky. Všude tráva nebo bláto. Celá krajina je ošklivá - lednová zima.
(Lada)

Klub Mladého diváka - ,,Hon na Jednorožce,,
Ve středu 24.1. jsme jeli do divadla Minor. Představení se jmenovalo ,,Hon na Jednorožce,,. Děj se odehrával v 50.letech. Hlavní hrdina se jmenoval L. Jednorožec a chtěl sousedce pomoci při útěku přes hranice.
Divadlo se nám moc líbilo a těším se na další, David.

Exotické ovoce
Dne 25.1. jsme, my, ZŠ Vinařice, dostávali na ochutnávku exotické ovoce. Bylo tam mango, pomelo, nashi, granátové jablko, avokádo, kiwi, cherimoya, mochyně atd. Mezitím, co já jsem jedla čokoládové sušenky, tak se celá moje třída ,,cpala,, ovocem. Říkali, že je to dobré, ať ochutnám. Neodolala jsem a ochutnala. Zkusila jsem mango, to byla lahůdka. Ale jakmile jsem ochutnala avokádo, bleee. Nemělo to vůbec žádnou chuť, bylo hořké a slizké. Kromě avokáda bylo vše lahodné a bezva :-)
(Aneta)

Sbírka pro útulek Bouchalka
Od 8. do 31.ledna byla sbírka pro psí útulek Bouchalka. Vybíraly se piškoty, granule, deky, přikrývky, pamlsky atd. Naše třída moc nepřispěla, jelikož jsem přispěl jen já sám několika pytlíky piškotů a starou přikrývkou. Nakonec se ale vybralo dostatek věcí a snad jsme potěšili!
(Honza)

HV - tančíme
Paní učitelka vymyslela, že budeme tancovat a rozdělila nás do párů. Řekla, ať se chytíme za ruce, ale to se klukům nelíbilo. Pak pustila písničku a my tancovali jako ona. Kluci ječeli a šklebili se. Když zazvonilo, začali kluci jásat. (Jarda)
O hudební výchovu jsme šli do tělocvičny a nevěděli, co se bude dít. Paní učitelka připravila přehrávač a řekla, ať si najdeme dvojici - kluk a holka. Já jsem byla s Kubou a skoro pořád jsme se smáli. Moc mě to bavilo. (Natálka Z.)

Improvizace ve slohu
Během lednového slohu jsme mimo jiného dělali improvizaci ve dvojicích. Bylo to vtipné, ale někdy i strašné. První dvojice Matyáš a Míra měli téma - Pololetní vysvědčení, příchod propadlíka domů. Povedlo se  jim to. Kačka s Natálkou měli - Neplatič a revizor, také povedené, ale nebylo je moc slyšet. Honza a David předvedli - Intelektuál a opilec uvízli ve výtahu, také pěkné. Další dvojice Lada a Jára měli - Těžcí frajeři, ale nic nepředvedli, ostudy! Jarda si to rozmyslel a napravil si to s Kačkou K. - Návštěva u lékaře. Ale ani to se mi nelíbilo. Další čekají ...

Pololetí
Začal nám měsíc ,,pololetek,,. Když se zamyslím, má to jen jediné plus, nedostáváme tolik úkolů, abychom měli čas na učení. Skoro nikdo toho moc nevyužívá, ale najdou se i jedinci, co se snaží. Všichni ostatní se spoléhají na to, že to mají všechno v hlavě. Vzadu, uložené v zaprášeném zrezivělém šuplíku, který už dlouho nikdo neotvíral.
Dnes už ,,pololetky,, bloudí někde na hromadách, my už máme výsledky a očekáváme, až přijde ten osudný den - VYSVĚDČENÍ!

Prosinec 2017

26. 12. 2017

Předvánoční zpráva ze šesté třídy je tady. Tento měsíc se na Vás se svými příspěvky obrací staré známé drbny. A s čím? Jak jsme si  užili Mikuláše a hlavně s dopisy pro Ježíška:

Milý Ježíšku,
k Vánocům si nepřeji žádné dárky. Chtěl bych pouze štěstí, radost a zdraví.
Moc Ti děkuji a hezké Vánoce,
Jan Č.

Milý Ježíšku,
Přál bych si k Vánocům deskovou hru, hru na notebook a tolik věcí… Ale hlavně, ať tady u nás v Česku není Santa, ale ty ;-)
Matyáš

Vím, že jsem letos zlobil, ale chci se napravit. Příští rok už takový nebudu a omlouvám se. Přeji hodně štěstí s dárky a pevné nervy.
S pozdravem,
Šimon

Milý Ježichu,
Vím, že neexistuješ, takže bude lepší, když Vám budu říkat pane. Takže, pane, tenhle rok utekl jako voda a už se moc těším na Vánoce. Doufám, že nedostanu moc měkkých dárků, ale TVRDÝCH dárků.
Díky, to je vše,
Petr

Krásné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2018 Vám přeje,
Vinařická drbna šesté třídy.