Jdi na obsah Jdi na menu
 


Provoz ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno vzhledem ke Covid – 19 (s účinností od 1. 9. 2020)

27. 8. 2020

Před začátkem školního roku 2020/21 je možné si vyřídit:

  • vše potřebné ke stravování ve ŠJ, vedoucí ŠJ, paní J. Vojtěchová, je k dispozici od 31. 8. a 1. 9. od 7.30 – 12 hod., 2. – 3. 9. od 7:30 – 14 hod.
  • potvrzení o studiu v kanceláři hospodářky školy denně od 8 – 13 hod

Informace k 1. 9.

  • V 7:50 proběhne tradiční přivítání všech žáků před hlavním vchodem do ZŠ.
  • Poté žáci 2. – 9. ročníku odchází s třídní učitelkou do svých kmenových tříd. 1. den se žáci nepřezouvají.
  • Prohlášení o bezinfekčnosti se před prvním příchodem do školy nebude vyžadovat.
  • I. třída bude vcházet do školy jako poslední v doprovodu třídní učitelky a asistentky pedagoga. Rodiče mohou doprovodit děti do třídy, kde mohou setrvat dle pokynů třídní učitelky.
  • Rodiče žáků 1. ročníku, kteří budou mít zájem o ŠD, se dle pokynů vedoucí ŠD dostaví do prostor ŠD.
  • Zájemci o stravování ve ŠJ si 1. 9. zajistí vše potřebné u vedoucí ŠJ.
  • Vyučování 1. 9. bude ukončeno v cca 8:45 hod.
  • 1. 9. není v provozu ŠD ani ŠJ.

Informace k dalším dnům

  • Do školy vstupují pouze žáci, zákonní zástupci od 2. 9. vstupují maximálně do vestibulu školy. V případě, že rodiče potřebují hovořit s vyučujícím, je nutné mít předem domluvenou schůzku na čas před vyučováním (do 7:45) nebo na čas po vyučování. V průběhu vyučování budou cizí osoby vpuštěny do školy pouze ve výjimečných případech.
  • Žáci jsou povinni mít denně s sebou jednu čistou roušku/nákrčník uloženou v igelitovém sáčku v tašce.
  • I nadále budou platit zvýšená hygienická opatření (mytí rukou desinfekčním mýdlem, desinfekce, větrání…). Žákům bude namátkově nebo v případě podezření na infekční onemocnění měřena teplota.
  • Žáci se budou zdržovat převážně ve svých kmenových třídách, na některé předměty budou přecházet do odborných učeben. Kontakt mezi žáky 1. a 2. stupně bude dle možností minimalizován.
  • V PC učebně proběhne po každé vyučovací hodině desinfekce klávesnice a myši na každém pracovním místě.
  • Žáci obdrží dotazníky k aktualizaci kontaktů na rodiče, které je nutné do následujícího dne vrátit zkontrolované / vyplněné zpět do školy. V případě jakékoliv pozdější změny je třeba ji neprodleně nahlásit třídní učitelce!
  • Veškeré informace budou rodičům sdělovány na webu školy a přes informační systém škola online. Rodiče žáků, kteří doposud neobdrželi přístupové údaje (1. – 3. ročník), je obdrží v prvních dnech školního vyučování.
  • V případě nutnosti distanční výuky bude ve všech ročnících využívána platforma Google Classroom. Potřebné údaje k přihlášení obdržíte v následujících dnech.
  • Platí obecná doporučení MZd, tzv. semafor (viz https://koronavirus.mzcr.cz).

Informace ke školní družině

  • Ranní družina funguje ve stávajících prostorách (přízemí staré budovy vedle hlavního vstupu do školy).
  • Po vyučování jsou žáci rozděleni na dvě stálé skupiny, které se po týdnech střídají v prostorách družiny a nové družiny (přístavek ve vnitřním traktu školy)
  • Po 15. hod jsou zbylí žáci z provozních důvodů sloučeni do jedné skupiny (v přízemí staré budovy školy). 

Informace ke školní jídelně

  • Důraz bude kladen na mytí rukou při příchodu do školní jídelny.
  • Příbory budou vydávány pracovníkem jídelny.
  • Polévky a nápoje budou rozlévány pověřeným pracovníkem.
  • Stoly budou po každém strávníkovi desinfikovány.
  • 1. den nepřítomnosti žáka ve škole je možné odebrat stravu pouze v době od 11:30 – 11:40 hod.

Kroky v případě podezření na výskyt nákazy Covid-19

  • Škola má povinnost předcházet vzniku a šíření infekčních nemocí. Tuto povinnost naplňujeme podle zákona o ochraně veřejného zdraví tím, že jsme povinni zajistit „oddělení dítěte nebo mladistvého, kteří vykazují známky akutního onemocnění od ostatních a zajistit pro ně dohled dospělé osoby.
  • Pokud se u žáka vyskytnou příznaky akutního infekčního onemocnění, budeme volit tento postup:
    •  Příznaky jsou patrné již při příchodu – žák není vpuštěn do budovy školy (neprodleně informován zákonný zástupce)
    • Příznaky se vyskytnou v průběhu výuky – žák si neprodleně nasadí roušku a bude umístěn v samostatné místnosti s dohledem (neprodleně informován zákonný zástupce s ohledem na BEZODKLADNÉ vyzvednutí žáka ze školy).
  • V případě, že žák má chronické onemocnění včetně alergického (rýma, kašel), bude mu umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekčním onemocněním (potvrzení lékaře).

Kroky v případě výskytu onemocnění Covid – 19

  • V případě výskytu onemocnění Covid – 19 se karanténa týká okruhu osob, které byly v rizikovém kontaktu. O okruhu rozhoduje příslušná KHS.
  • Škola neprodleně informuje svého zřizovatele a zákonného zástupce o úpravě způsobu vzdělávání žáka.
  • Škola poskytuje vzdělávání distančním způsobem, pokud je znemožněna osobní přítomnost ve škole více než poloviny žáků jedné třídy. Ostatní žáci třídy jsou nadále vzděláváni prezenčně (smíšená výuka). V ostatních případech nepřítomnosti žáka nemá škola povinnost poskytovat distanční vzdělávání.
  • Škola poskytuje pouze distanční výuku žákům třídy či celé školy v případě plošného nařízení karantény (celá třída nebo celá škola).

Žádáme Vás o maximální možnou součinnost a respektování všech pokynů a opatření. Těšíme se na Vás smiley

Vedení školy