Jdi na obsah Jdi na menu

Akce školy

Příspěvky

Info ze ŠVP

15. 6. 2017

Pobyt na škole v přírodě se nám pomalu, ale jistě chýlí ke konci. Včera jsme si udělali moc pěkný celodenní výlet. Krásnou lesní cestou jsme došli do Žihle na vlak a ten nás svezl do ZOO Plasy. Všem se nám tam moc líbilo, hlavně krámek. smiley Při zpáteční cestě z Žihle nás už nožičky sotva táhly, ale všichni jsme statečně a v pořádku došli do Sklárny. Večer jsme se odměnili buřty u táboráku. Dnes jsme si udělali trochu odpočinkový den, dopoledne jsme se učili a odpoledne jsme hráli hry a šli cestou za pokladem. Nakonec jsme shlédli ohňovou show a teď už nám zbývá jen dobalit kufry a zítra po snídani hurá domů! Čekejte nás už před 11. hodinou. smiley

Škola v přírodě

13. 6. 2017

Tak už za sebou máme druhý den na škole v přírodě a jsme moc spokojení! smileyTrávíme tu čas v krásném prostředí uprostřed lesa, přeje nám slunečné počasí a vychovatelé jsou moc hodní. Včera jsme se seznámili s areálem a okolím Sklárny, dnes už jsme se trochu učili, hráli různé hry, byli na procházce a zkusili si i lasergame - to byla paráda! Večer jsme to zakončili diskotékou, na které jsme si všichni pořádně zatrsali. Teď už ale všichni spíme a čerpáme síly na zítřejší celodenní výlet! Dobrou noc.

Hrátky s tiskařskou barvou

30. 5. 2017

TEREZÍNEM OD A PO Z

7. 5. 2017

Dne 5.května 2017 žáci sedmé, osmé a deváté třídy navštívili Terezín.

I přes počáteční nepřízeň počasí se nakonec výlet vydařil. S příjezdem k Malé pevnosti přestalo pršet, a tak mohla procházka po pevnosti pod odborným výkladem paní průvodkyně začít. V závěru jsme zhlédli i krátký dobový záznam v původním kině. Atmosféra místa na řadě z nás zanechala své stopy již během návštěvy jednotlivých dvorů, ale na konci filmu už asi nebyl nikdo, kdo by chtěl utrpení doby a mrazivé klima místa zlehčovat. A to byl za námi teprve první cíl pátečního putování.

Při cestě ke krematoriu jsme samozřejmě prošli i přilehlým hřbitovem, modlitebnou, mansardou, kolumbáriem a zastavili jsme se i na náměstí, abychom si poslechli další zajímavé informace o životě internovaných a době židovského ghetta v Terezíně. Byl čas i na diskuzi, řadu otázek a bohužel přišly ke slovu i bolavé nohy. Ale stálo to za to!

Na fotky se podívejte zde

Exkurze Letiště Václava Havla Praha

7. 5. 2017

V pátek 5. května se čtvrťáci a páťáci vydali na exkurzi pražského letiště. Naše cesta začala na Terminále 3, kterému nikdo neřekne jinak než "staré letiště". Paní průvodkyně nám rozdala vstupní karty, ukázala letiště na leteckých snímcích a vysvětlila nám, jak bude probíhat bezpečnostní kontrola. Ačkoliv někteří z nás "zapípali", kontrolou jsme nakonec prošli všichni. Pak už jsme nasedli do vyhlídkového autobusu a cesta po letišti mohla začít.

Nejprve jsme viděli menší, soukromá letadla, následně jsme přejeli na letovou plochu k Terminálům 1 a 2 a tam jsme si mohli prohlédnout letadla různých leteckých společností. Paní průvodkyně nás důkladně seznámila se všemi typy letadel, které zrovna stály na ploše. Nejzáživnější pro nás ale byl pohled na dráhu. Stáli jsme autobusem jenom kousek od ní a mohli tak vidět vzlétat a přistávat malá i velká letadla. A že se jich za tu chvíli vystřídalo! Pak jsme sledovali, jak letadla parkují na stojánku, jak je ze stojánky tlačí tahač, jak se vykládají kufry a zastavili jsme také u největšího letadla, které zrovna v Praze stálo, Airbusu 330 čínské společnosti. Naši dvouhodinovou prohlídku jsme završili pohledem na moderní hasičská auta, která jsou přizpůsobena i k zásahu uvnitř letadla. Nakonec nám paní průvodkyně zodpověděla naše dotazy a my tak mohli spokojení a obohacení o nové informace jet zpátky domů. Podívejte se zde na fotky!

Veřejná sbírka plyšáků

30. 4. 2017

Děkujeme všem, kteří se zapojili do charitativní akce. Do školy jste přinesli, přivezli či poslali obrovské množství plyšových hraček, které ve čtvrtek 27. 4. putovaly do Nové Vsi. Ať dělají radost!

Vedení školy

Výstava Body the Exhibition

27. 4. 2017

24. dubna 2017 se uskutečnila exkurze na výstavu Body the Exhibition v Praze, které se zúčastnili žáci 7., 8. a 9. třídy. Výstava žákům představila fascinující svět našeho těla a umožnila jim detailní pohled hluboko pod kůži od hlavy až k patě. Exponáty byly v různých pozicích, takže bylo možné představit si, co se děje v lidském těle při pohybu, sportu i odpočinku. Výstavou nás provedl student medicíny, který nás poučil o funkci jednotlivých orgánových soustav. Kromě exponátů byla výstava doplněna velkoplošnými obrazovkami s 3D animacemi a dokumenty.

Vítáme jaro ve Vinařicích

14. 4. 2017

V úterý 11. 4. se konal 2. ročník recitační soutěže „Vítáme jaro ve Vinařicích“. Tentokrát změřilo své síly 13 žáků I. i II. stupně. Všichni byli pěkně připraveni a rozhodování bylo opravdu velice těžké. Po dlouhém rozhodování se porota rozhodla takto - 3. místo obsadila Sandra Kůželová (2. třída), 2. místo vybojoval Honza Vít (3. třída) a vítězkou se stala Laura Stehlíková (2. třída).

Všem zúčastněným děkujeme za skvělé výkony a už nyní se těšíme na příští ročník. Podívejte se na fotky zde

Vedení školy

O nejhezčího beránka

10. 4. 2017

​Soutěž, která byla vyhlášena 5. dubna, byla v pondělí 10. dubna ukončena. Byli jsme překvapeni, že se sešlo pouhých šest soutěžních beránků – dva výrobky, o které se postarala paní Tobiášová s vnučkou Adélkou, tři obrázky vytvořené děvčaty Burianovými a jejich maminkou a jeden čokoládový beránek, který do soutěže dodala babička Davida Švejdy. Vzhledem k tomuto malému počtu výtvorů byli všechny soutěžící oceněny diplomem. Všichni věříme, že příště bude účast daleko hojnější. Podívejte se zde na fotky.

Škola plná mužů

2. 4. 2017

Další zajímavý den naplánovali naši „Parlamenťáci“ na 28. března. Netradičně si tak všichni připomněli J. A. Komenského. A právě proto se to v úterý v naší škole hemžilo samými zajímavými muži. Dívky, stejně tak jako předtím chlapci, vymýšlely zajímavé mužské převleky.

Opět si všichni netradiční den užívali, ale svorně konstatovali, že to ani jedna strana nemá tak lehké, jak jim dříve připadalo.

Podívejte se zde na fotky.